Σε κάθε σχολική μονάδα της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργεί επταμελές (7) Σχολικό Συμβούλιο. Συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας (ν. 4823 – Άρθρο 107).
- Ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, ο οποίος είναι ο Πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο Διευθυντής αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας. (1) μέλος
- Δύο εκπρόσωπους του οικείου Δήμου, οι οποίοι ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο ένας εκ των δύο αυτών εκπροσώπων είναι αιρετός εκπρόσωπος του οικείου Δήμου, ο οποίος είναι ο Αντιπρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου. Ο έτερος εκπρόσωπος είναι υπάλληλος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Παιδείας του οικείου Δήμου. (2) μέλη
- Τρεις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με τους νόμιμους αναπληρωτές τους. Οι ως άνω εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές τους ορίζονται κατά πλειοψηφία από τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής μονάδας. (3) μέλη
- Έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, οι οποίοι προτείνονται κατά πλειοψηφία από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων. (1) μέλος
Στα Σχολικά Συμβούλια των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετέχει, χωρίς δικαίωμα ψήφου, και ένας εκπρόσωπος της μαθητικής κοινότητας, που ορίζεται κατά πλειοψηφία με απόφαση του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου της σχολικής μονάδας.
Η σύνθεση του Σχολικού Συμβουλίου (Σχ. Έτος 2025-2026)
| α/α | Ονοματεπώνυμο | Ιδιότητα | Θέση | Αναπληρώτρια/της |
| 1 | Σακελλαράκης Νικόλαος | Διευθυντής | Πρόεδρος | Σπανούδη Γεωργία |
| 2 | Μιχαλάκης Χριστόδουλος | Εκπρόσωπος Δήμου – Αντιδήμαρχος παιδείας | Αντιπρόεδρος | Όχι |
| 3 | Χατζηφραντζή Ανθή | Εκπρόσωπος Δήμου | Μέλος | Όχι |
| 4 | Γιακουµάκη Μαρία | Καθηγήτρια | Μέλος | Κούσας Γεώργιος |
| 5 | Γλαβίνα Αικατερίνη | Καθηγήτρια | Μέλος | Ακιόζογλου Αναστασία |
| 6 | Χατζηηλίας Παύλος | Καθηγητής | Μέλος | Παπαναστασίου Μαρία Χρυσή |
| 7 | … | Πρόεδρος Συλλόγου γονέων | Μέλος | … |
| Σαπουνάς Ανδρέας-Ντράγκαν | Μαθήτης (χωρίς δικαίωμα ψήφου) | Πρόεδρος 15/μελούς | Δεν προβλέπεται |
Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά ανά δύο (2) μήνες και εκτάκτως, όποτε κρίνεται απαραίτητο, από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
- Εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων σχέδια δράσης της σχολικής μονάδας που αφορούν ενδεικτικώς στην οργάνωση και λειτουργία της, στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, στις συνθήκες υγιεινής, στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους, καθώς και κάθε άλλο θέμα αναφορικά με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας.
- Εισηγείται στον Διευθυντή ή στον Προϊστάμενο και στον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο σχέδιο αντιμετώπισης των κρίσεων που εμφανίζονται εντός της σχολικής μονάδας και τους υποστηρίζουν κατά την υλοποίησή του.
- Συμβάλλει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων, εκδρομών και εκδηλώσεων κάθε είδους και συνεργάζεται με φορείς της τοπικής κοινωνίας για την υλοποίησή τους.
- Συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων της σχολικής μονάδας και με τους εκπροσώπους του Δήμου στη σχολική επιτροπή ιδίως στα θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας, τη χρηματοδότηση αυτής από άλλες πηγές, πλην της τακτικής κρατικής επιχορήγησης, καθώς και τη διοργάνωση και τον συντονισμό δραστηριοτήτων κάθε είδους στην τοπική κοινωνία.
- Συνεργάζεται με τον Σύλλογο Γονέων, τον Δήμο, τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, καθώς και τους εκπροσώπους αποφοίτων της σχολικής μονάδας, εφόσον υπάρχει σύλλογος αποφοίτων, όσον αφορά στα θέματα που σχετίζονται με την προσφορά της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.
Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει μία φορά κάθε δύο μήνες, δηλαδή πέντε (5) τουλάχιστον συνεδριάσεις το σχολικό έτος, γιατί προβλέπονται και έκτακτες. Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει νόμιμα με όσα μέλη του είναι παρόντα.
Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σχολικού συμβουλίου παραμένουν αυτές που συνδέονται με την υγιεινή και με ζητήματα επικοινωνίας γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά προστίθενται και άλλες όπως αυτή“της χρηματοδότησης της σχολικής μονάδας από άλλες πηγές”, αλλά και άλλες, που επιδέχονται πολλές ερμηνείες, όπως αυτή της ενασχόλησής του “με την ταυτότητα και τον προσανατολισμό της σχολικής μονάδας”.
