Τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, στο 4ο Γυμνάσιο Καβάλας πραγματοποιήθηκε τετράωρη ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Συνδιδασκαλία και Θέματα Ειδικής Αγωγής».
Η επιμόρφωση αυτή ήταν μια σύμπραξη του 3ου και του 4ου Γυμνασίου Καβάλας και υλοποιήθηκες από την εκπαιδευτικό Δρ. Παπανικολάου Γεωργία (3ο Γυμνάσιο Καβάλας) και Δαλακούρα Κωνσταντίνα (4ο Γυμνάσιο Καβάλας), Φιλολόγους Ειδικής Αγωγής
Η δράση αποτελούνταν από δύο μέρη:
Το πρώτο μέρος πραγματοποιήθηκε παρουσία όλου του Συλλόγου Διδασκόντων και παρουσιάστηκαν:
- Το νομοθετικό και θεωρητικό πλαίσιο, οι βασικές αρχές και τα σύγχρονα μοντέλα συνδιδασκαλίας που προτείνονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Στρατηγικές υποστήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Πρακτικά παραδείγματα συνεργασίας εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής μέσα στην τάξη.
Το δεύτερο μέρος της επιμόρφωσης ήταν «Βιωματικό Εργαστήριο για τη Συνδιδασκαλία στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας Γυμνασίου» και πραγματοποιήθηκε παρουσία των φιλολόγων του 3ου και του 4ου Γυμνασίου Καβάλας.
Στο βιωματικό εργαστήριο παρουσιάστηκαν:
- Τα μοντέλα συνδιδασκαλίας που μπορούν να εφαρμοστούν στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ανά ενότητα μαθήματος.
- Μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας που μπορούν να πλαισιώσουν τα μοντέλα συνδιδασκαλίας.
- Σχέδια μαθήματος που μπορούν να χρησιμοποιούν μεταξύ τους οι εκπαιδευτικοί ως εργαλεία για την κοινή τους συνεργασία.
- Τρόποι τροποποίησης των φύλλων εργασίας σύμφωνα με τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Μελέτες περίπτωσης με συγκεκριμένα παραδείγματα από μαθήματα που επρόκειτο να διδαχθούν λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες και το προφίλ των μαθητών μιας γενικής τάξης.
Η εν λόγω δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, της συνεργασίας των σχολείων, αλλά και διάχυσης της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής γνώσης μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Η αποτελεσματική εφαρμογή της συνεκπαίδευσης των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία αποτελεί πρωτεύων στόχο για τους εκπαιδευτικούς.






