Έκθεση απολογισμού προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων σχολ. έτους 2016 - 2017

apologismosΚατά τη φετινή σχολική χρονιά 2016 - 2017, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας, τρία πολιτιστικά προγράμματα και ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας. 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

1.      «Γλωσσικοί ιδιωματισμοί του τόπου μου» με συμμετοχή 35 μαθητών από τη Β΄ τάξη και υπεύθυνους καθηγητές τους: Σταυράκη Σταύρο (ΠΕ07) και Κιλικιάν Παναγιώτη (ΠΕ11).

Οι μαθητές αυτού του προγράμματος ασχολήθηκαν με τους ιδιωματισμούς και τις λέξεις του τόπου μας που τείνουν να χαθούν, διδάχθηκαν την ιστορική εξέλιξη της γλώσσας μας καθώς επίσης και ήθη και έθιμα.

2.      « Λαϊκός Πολιτισμός ? Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή»με συμμετοχή 35 μαθητών από τη Β΄ τάξη και υπεύθυνους καθηγητές τους: Κολοβού Λαμπρινή (ΠΕ02), Γιακουμάκη Μαρία (ΠΕ02) και Χατζηαντωνίου Αλέξανδρο (ΠΕ17).

Στόχος του προγράμματος ήταν η γνωριμία των μαθητών με τις ωφέλειες της μεσογειακής διατροφής, τα έθιμα για το ψωμί, τα παραδοσιακά ποτά στην Ελλάδα, το λάδι και το αλάτι στη ζωή μας. Οι μαθητές απέκτησαν βιωματική επαφή με την ελληνική παραδοσιακή διατροφή και κατανόησαν την εξέλιξη του πολιτισμού με επιτόπια έρευνα και μελέτη πρωτογενών πηγών.

3.      « Μία βόλτα στα Μουσεία της πόλης μου» με συμμετοχή 34 μαθητών της Γ΄ τάξης και υπεύθυνους καθηγητές τους : Γλαβίνα Αικατερίνη ( ΠΕ02 ) και Κιλικιάν Παναγιώτη (ΠΕ11).

Οι μαθητές αυτού του προγράμματος, επισκέφθηκαν τα μουσεία της πόλη μας, συνδύασαν γνώσεις και εικόνες μέσα από την ιστορία και την τέχνη και κατανόησαν τη σημασία του μουσείου ως μέσο εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας των μαθητών, αλλά και την προσφορά του στο κοινωνικό, πολιτιστικό και πνευματικό γίγνεσθαι της πόλης.

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

«Μαθαίνω για την υγεία μου - Δε φοβάμαι»με συμμετοχή 35 μαθητών από τη Γ΄ τάξη και υπεύθυνες καθηγήτριες τους: Ακιόζογλου Αναστασία (ΠΕ11), Νταβέλα Αναστασία (ΠΕ02) και Μπακαρού Αγορούλα (ΠΕ02.50).

Οι μαθητές του προγράμματος απέκτησαν στοιχειώδεις γνώσεις για τις ασθένειες, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα υγείας και οργάνωσαν δράσεις ενημέρωσης και πληροφόρησης για αντίστοιχα θέματα.  Ανέπτυξαν δημιουργική συνεργασία και υιοθέτησαν συμπεριφορές πρόληψης και αντιμετώπισης των ασθενειών.

Οι συναντήσεις γίνονταν στο χώρο του σχολείου τις καθορισμένες ημέρες και ώρες σύμφωνα με το ημερολόγιο πρόγραμμα, μετά το πέρας των μαθημάτων.

Οι μαθητές που συμμετείχαν στα προγράμματα, μαζί με τους καθηγητές πραγματοποίησαν τετραήμερη εκδρομή στο Ναύπλιο.

Στόχος ήταν η βιωματική προσέγγιση των μαθητών στο φυσικό, οικιστικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής, μιας περιοχής μακρινής από την καθημερινότητα των παιδιών, η σύγκριση με τη δική τους περιοχή και η αξιοποίηση των εμπειριών τους. Η εκδρομή πέτυχε τους στόχους. Οι μαθητές εντύπωσαν στιγμές, εικόνες και ξεχωριστές γεύσεις από τα μέρη που επισκέφθηκαν.

Οι μαθητές της ομάδας με της υπεύθυνες καθηγήτριες από το πρόγραμμα «Λαϊκός Πολιτισμός - Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή», συμμετείχαν και παρουσίασαν το πρόγραμμά τους, σε Ημερίδα Δημοσιοποίησης Προγραμμάτων  που πραγματοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Καβάλας.