2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2015

Η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου καθιερώθηκε με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. 

Φέτος τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 διεξήχθη σε όλα τα σχολεία της χώρας η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα», καθώς το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων.

Στα πλαίσια της ημέρας αυτής, που θεσμοθετήθηκε πέρυσι από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε στην αρχή ομιλία από την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κ. Ακιόζογλου Αναστασία με αναφορά στα Ολυμπιακά ιδεώδη και στα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα. Αναφέρθηκε ανάμεσα στα άλλα «Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε νιώσει περήφανοι ως Έλληνες ορμώμενοι από τις επιτυχίες των αθλητών μας σε σειρά αθλημάτων ή βλέποντας την Ελληνική Σημαία να ανεβαίνει στο υψηλότερο σημείο ή ακούγοντας τον Εθνικό μας Ύμνο να παίζει στα πέρατα του κόσμου.

Πριν γνωρίσουμε το γνήσιο αθλητικό πνεύμα και ιδεώδες θα πρέπει να διακρίνουμε το μήνυμα του αθλητισμού ως τρόπου και στάση ζωής μερίδας ανθρώπων που ταυτίζεται με την «προσήλωση προς τον σκοπό», «την αντοχή σώματος και πνεύματος», «την συνεχή προσπάθεια», «την πειθαρχία», «την υγιή ιδιοτέλεια και τον υγιή ανταγωνισμό» και τελικά την Αγάπη για την Ζωή.

Το αθλητικό ιδεώδες είναι για τον άνθρωπο πηγή εσωτερικής τελειότητας, συναδελφοσύνης, ειρήνης, ευγένειας, αφιλοκέρδειας, καλής θέλησης και αγνότητας. Είναι εκείνο που ικανοποιεί από κάθε άποψη τη διάνοια και το συναίσθημα του αθλητή και του φιλάθλου.

Η υγεία, το θάρρος, η ευγένεια της ψυχής, η ηθικότητα, η άμιλλα, ο τολμηρός και ακλόνητος χαρακτήρας, έννοιες που καλλιεργεί ο αθλητισμός στον πολιτισμένο άνθρωπο του σήμερα, κληροδοτήθηκαν από την πολύτιμη παρακαταθήκη των αρχαίων προγόνων μας χιλιάδες χρόνια πριν ως κτήμα των γνώσεών τους για την αθάνατη αθλητική ιδέα που τόσο αγάπησαν και καλλιέργησαν.

Η μεγαλύτερη γιορτή του αθλητισμού, αποτελώντας και το ύψιστο σύγχρονο μήνυμα, ήτο οι Ολυμπιακοί αγώνες που χρονολογούνται το 776 π.χ στην αρχαία Ολυμπία και γίνονταν ανά τέσσερα έτη.

Ο Ελληνικός λαός συγκέντρωνε όλα εκείνα τα προσόντα που ήταν απαραίτητα για να εξελιχθούν όπως εξελίχθηκαν, οι αθλητικοί αγώνες.

Το αθλητικό πνεύμα που πηγάζει από το γνήσιο αρχαίο ολυμπιακό πνεύμα, το πνεύμα των Ολυμπιακών Αγώνων είναι ένα πνεύμα ελεύθερο και απαλλαγμένο από εθνικές, πολιτικές, οικονομικές και άλλες δεσμεύσεις.

Το δεύτερο μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι οι Παραολυμπιακοί Αγώνες που γίνονται και αυτοί κάθε τέσσερα χρόνια παράλληλά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Πρέπει να αναφερθεί ότι πάνω από 500 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο είναι άτομα με αναπηρίες. Υπολογίζεται ότι το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού ανήκει στην κατηγορία αυτή. Η αναπηρία δε γνωρίζει ούτε σύνορα, ούτε φυλή, ούτε φύλο και είναι μια κατάσταση που μπορεί να συμβεί στον καθένα μας προσωρινά ή μόνιμα.

Παρά τις πρακτικές δυσκολίες, τις κοινωνικές αντιξοότητες, τη μη ικανοποιητική χρηματοδότηση και την έλλειψη κατάλληλων έργων υποδομής, όλο και μεγαλύτερος αριθμός ατόμων με αναπηρία αθλείται κατακτώντας συνεχώς υψηλότερες επιδόσεις με αποτέλεσμα να θεωρούνται πλέον επάξια αθλητές με αναπηρία.

Κλείνοντας αυτή τη μικρή ιστορική αναδρομή στο αθλητικό ιδεώδες θα αναφερθώ σε ένα φωτεινό παράδειγμα ανθρώπου (από τα εκατοντάδες που υπάρχουν) που κατάφεραν το ακατόρθωτο.

Για τη Βίλμα Ρούντολφ, ο αγώνας για τη ζωή ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία. Ήταν 2.2Κg όταν γεννήθηκε. Μετά από μια σειρά ασθενειών παρέλυσε το αριστερό της πόδι. Δεν μπορούσε να περπατήσει. Η μητέρα της όμως πίστευε ότι η κόρη της θα περπατούσε μια μέρα. Η Βίλμα είχε ψυχή και αποφασιστικότητα. Όταν μεγάλωσε λίγο της φόρεσαν ένα ειδικό ιατρικό παπούτσι. Η Βίλμα άρχισε να περπατά, να περπατά γρήγορα, πιο γρήγορα. Στα 11 της προς έκπληξη της μητέρας της, πέταξε τα παπούτσια της για να παίξει μπάσκετ. Στα 16 της δεν ήταν μόνο ένα αστέρι της καλαθόσφαιρας αλλά και του στίβου. Στους Ο.Α του 1960 κέρδισε χρυσά μετάλλια στα 100μ.-200μ. και στη σκυταλοδρομία 4Χ100μ. Μέχρι το θάνατο της το 1993 η Βίλμα συνέχισε να μιλά στους μαθητές για τις δυσκολίες της και για την αγάπη της οικογένειάς της. Το γεγονός ότι έγινε μια επιτυχημένη αθλήτρια τη βοήθησε να γίνει μια επιτυχημένη σύζυγος, μητέρα και επιχειρηματίας.

Τέλος είναι ανάγκη να κάνουμε μια παραδοχή .Ο αθλητισμός είναι αξία και ως αξία ανακεφαλαιώνει την ίδια την προσωπική αξία του ανθρώπου. Κρατά μέσα του ανυπολόγιστη ομορφιά, είναι το κλειδί που μας ανοίγει τους κήπους των ωραίων, των μεγάλων θαυμάτων ή μας κατεβάζει στην κοιλάδα του αίσχους και της μισαλλοδοξίας.

Τις αξίες τις διαφυλάσσουμε και δεν τις διαφθείρουμε,

Τις αναδεικνύουμε και δεν τις καταποντίζουμε και το

Σημαντικότερο δεν τις εμπορευόμαστε.»

sportΣτη συνέχεια της ημέρας οι μαθητές παρακολούθησαν στο Αμφιθέατρο και στην Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων προβολή με θέμα «Ολυμπία και Παραολυμπιακά Αθλήματα»

Στο προαύλιο του σχολείου μας οι μαθητές της Γ? τάξης έπαιξαν Βόλεϊ καθιστών sport (4)ενώ οι μαθητές της Β? τάξης Μπάντμιτον. Στο γυμναστήριο τα παιδιά γνώρισαν ένα παραολυμπιακό άθλημα το Γκόλμπολ. Είναι ένα ομαδικό άθλημα στο οποίο συμμετέχουν sport (3)μόνο τυφλοί αθλητές ή αθλητές με μειωμένη όραση. Οι δύο μεγάλες τάξεις αγωνίστηκαν σε αυτό έχοντας συμπαραστάτη τους από τις κερκίδες τις επευφημίες και τις παροτρύνσεις των υπόλοιπων συμμαθητών τους και καθηγητών τους.

Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με τη δημιουργία αφισών από τους μαθητές ανά τμήμα οι οποίες στη συνέχεια βραβεύτηκαν από το σύλλογο των διδασκόντων.sport (13)

Μέσα από τις εκδηλώσεις αυτές αναδείχτηκαν βιωματικά οι Ολυμπιακές Αξίες που διαπερνούν τόσο τα Ολυμπιακά, όσο και τα Παραολυμπιακά αθλήματα.

Ακολουθεί βίντεο από τις δράσεις μας.