Μέτρηση μήκους με παραδοσιακές μεθόδους και με τη χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών. (Φύλλο εργασίας 1)

43218177 1436170089853901 8887326717509632000 n 450x600Η διδασκαλία του Φύλλου Εργασίας 1 (Μέτρηση Μήκους), προβλέπει μεταξύ άλλων τη διεξαγωγή μετρήσεων των διαστάσεων κάποιου αντικειμένου από πλευράς των μαθητών.

Οι μαθητές της Α’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Καβάλας, χωρισμένοι σε ομάδες, μέτρησαν το μήκος του πάγκου τους χρησιμοποιώντας καταρχήν παραδοσιακά όργανα μέτρησης που έφεραν από το σπίτι τους και μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους: Χάρακες, μεζούρες, μετροταινίες, γαλλικά μέτρα.

Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν το λογισμικό smarttools (GooglePlayhttps://play.google.com/store/apps/details?id=com.pcmehanik.smarttoolkit )

Το smarttoolsείναι ένα λογισμικό για Αndroid που μετατρέπει το κινητό σε ένα πολυεργαλείο με σαράντα διαφορετικές δυνατότητες, ανάλογα με τον τύπο του κινητού και επιλέχθηκε, ανάμεσα σε άλλα καθώς:

• Το λογισμικό περιλαμβάνει πολλά διαφορετικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε.) διαφορετικών τάξεων. Οι ίδιοι μαθητές λοιπόν θα είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής και δεν θα είναι απαραίτητη η εκ νέου εκμάθηση άλλων ανάλογων λογισμικών.

• Υπάρχει δωρεάν έκδοση του Λογισμικού, που δεν επιβαρύνει οικονομικά τους μαθητές

•  Είναι απλό στη χρήση του

•  Έχει ελκυστική διεπαφή για νεαρά άτομα

Να σημειωθεί ότι για τις ανάγκες των πειραμάτων χρησιμοποιήθηκε μόνο το εργαλείο «Αποστασιόμετρο» (Distance)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Προετοιμασία

Στην πειραματική διαδικασία που πραγματοποιήθηκεέλαβε μέρος το σύνολο των μαθητών της Α’ Γυμνασίου, συνολικά 100 μαθητές, του 3ου Γυμνασίου Καβάλας. Προηγήθηκε η σχετική προετοιμασία που περιλάμβανε:

•  Ενημέρωση των μαθητών σχετικά με την πρωτοβουλία και συζήτηση πάνω σε θέματα καλής χρήσης κινητών τηλεφώνων. Η συζήτηση περιλάμβανε και σχετική ενημέρωση περί της ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς και του πλαίσιου λειτουργίας της σχολικής ζωής.

•  Επίδειξη των δυνατοτήτων του εργαλείου της εφαρμογής που θα χρησιμοποιούσαν κατά την πειραματική διαδικασία

Όλα τα παραπάνω έλαβαν χώρα στο μάθημα που προηγήθηκε της πειραματικής διαδικασίας.

Στη συνέχεια, μέχρι την ημέρα της διεξαγωγής του πειράματος, ανάλογα με την ημερομηνία διεξαγωγής του για κάθε τμήμα μαθητών, αφιερώνονταν λίγα λεπτά ώστε να λύνονται τυχόν απορίες και προβλήματα που προκύπτανε σχετικά με την εγκατάσταση του απαραίτητου λογισμικού.

Εκτέλεση του πειράματος

Οι μαθητές μέτρησαν αρχικά το μήκος του πάγκου τους με τη χρήση των εργαλείων που αναφέρθηκαν πιο πάνω, λαμβάνοντας δύο μετρήσεις/εργαλείο. Στη συνέχεια επανέλαβαν το πείραμα, αυτήν τη φορά χρησιμοποιώντας το λογισμικό smarttools. Κατέγραψαν τις μετρήσεις στο φύλλο εργασίας του βιβλίου τους και προχώρησαν στον υπολογισμό της μέσης τιμής.

Συμπεράσματα

Μετά τη διεξαγωγή των μετρήσεων, ακολούθησε συζήτηση πάνω στην ακρίβεια των μετρήσεων, τα σφάλματα και τη χρησιμότητα της Μέσης Τιμής.

Τεχνικές οδηγίες: Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μαθητές ή ο/η εκπαιδευτικός πρέπει να καλιμπράρουν το εργαλείο distance πριν από τη χρήση του. Υπάρχουν δύο τρόποι:

Α) Κατά την εκκίνηση της εφαρμογής επιλέγουν «Calibrate», αναγράφουν ψηλά στην οθόνη (height) το ύψος που πρόκειται να βρίσκεται το κινητό πάνω από τον πάγκο (συνήθως 0.5 μέτρα) και ακολουθούνε τις εξαιρετικά σύντομες οδηγίες.

Β) Παρακάμπτουν το καλιμπράρισμα που προτείνεται στην εκκίνηση, αλλά αφού σημειώσουν το ύψος (0.5 μέτρα περίπου) πατάνε αρχικά «οκ» και στη συνέχεια «Reset» (κάτω χαμηλά στην οθόνη).