Συνεργασία του Ελληνικού Γυμνασίου Φρανκφούρτης με το 3ο Γυμνάσιο Καβάλας

Όταν οι αποστάσεις μηδενίζονται!

Το πρωί της Πέμπτης 18 Δεκεμβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε κάτι μοναδικό για τα δεδομένα της ελληνικής  εκπαίδευσης και μάλιστα κόντρα στην οικονομική κρίση και τη μιζέρια: Δύο ελληνικά σχολεία, το ένα από την Ελλάδα και το άλλο από τη Γερμανία εγκαινίασαν τη συνεργασία τους μέσω μιας διαδικτυακής συνδιδασκαλίας. Τα δύο Γυμνάσια, το 3ο Γυμνάσιο Καβάλας και το Ελληνικό Γυμνάσιο Φρανκφούρτης, έγιναν για λίγη ώρα ένα. Οι μαθητές των δύο σχολείων, αν και 2.500 χιλιόμετρα μακριά,έγιναν για λίγη ώρα συμμαθητές στην ίδια αίθουσα.

Τη διδασκαλία πραγματοποίησε ο φυσικός του 3ου Γυμνασίου Καβάλας κύριος Εμμανουήλ Κουσλόγλου. ?Υπηρέτησα τρία χρόνια στη Γερμανία και έζησα από κοντά τα παιδιά και τους γονείς τους, που επέλεξαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα για ένα καλύτερο μέλλον?, δηλώνει και συνεχίζει:?Γι αυτό με την επιστροφή μου στην Ελλάδα, το είχα βάλει σκοπό, να έρθω σε επαφή μαζί τους, όταν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες. Ήταν ευτυχής συγκυρία το γεγονός, ότι ο Διευθυντής του σχολείου μου κύριος Δήμος Ράπτης ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητος σε θέματα της ομογένειας και επιθυμούσε διακαώς μία τέτοια επαφή. Με τη δική του στήριξη και αρωγή και μετά από πολύμηνη δουλειά καταφέραμε να κάνουμε το πρώτο βήμα. Συνεργάτες μας βέβαια στην προσπάθεια αυτή, στάθηκαν η Διευθύντρια του Ελληνικού Σχολείου Φρανκφούρτης και οι συνάδελφοι καθηγητές Πληροφορικής και Φυσικής?.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος εκτελέστηκαν πειράματα με απλά υλικά, τα οποία μεταδόθηκαν διαδικτυακά στο Ελληνικό Γυμνάσιο Φρανκφούρτης. Εκεί επαναλήφθηκαν από τους μαθητές υπό την επίβλεψη του φυσικού κυρίου Βαγγέλη Παπαποστόλου και του καθηγητή πληροφορικής κυρίου Χρήστου Δίγκα, ο οποίος μάλιστα είχε επιφορτισθεί με την προετοιμασία της υλικοτεχνικής υποδομής του Γυμνασίου Φρανκφούρτης. Στους μαθητές των δύο σχολείων μοιράσθηκαν τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, προκειμένου το μάθημα να τηρεί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές.

Η διαδικασία κύλησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, καθώς είχε προηγηθεί σκληρή, πολύμηνη προετοιμασία και δοκιμές, ώστε να αποφευχθούν οποιεσδήποτε αστοχίες. Χαρακτηριστικός ήταν ο ενθουσιασμός των παιδιών των δύο σχολείων, που επέδειξαν εξαιρετική διάθεση, πνεύμα συνεργασίας και υποδειγματική συμπεριφορά σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος.

?Ήταν μια πρωτότυπη πρωτοβουλία του σχολείου με την άριστη συνεργασία του σχολείου της Γερμανίας. Σε ένα οικείο περιβάλλον με την βοήθεια των καθηγητών μας, την συνεργασία των παιδιών, τα έξυπνα και εντυπωσιακά πειράματα του φυσικού μας, αλλά και με την βοήθεια της τεχνολογίας πετύχαμε ένα τέλειο αποτέλεσμα!?, δήλωσε η μαθήτρια Γιούλη Αναγνώστου.

?Υπήρχε καλή διάθεση μεταξύ καθηγητών και μαθητών η οποία συνέβαλε στην αρμονική διεξαγωγή του μαθήματος. Ήταν μια μοναδική εμπειρία και θα θέλαμε να επαναληφτεί!», συμπληρώνει ο μαθητής Γεράσιμος Πεφάνης.

?Πρωτότυπα πειράματα, ευγενής συναγωνισμός με το άλλο σχολείο, αλλαγή παραστάσεων (μάθαμε πως γίνεται η διδασκαλία και σε σχολεία της Φρανκφούρτης), θετικό κλίμα προς την όλη διαδικασία?, σχολιάζει ο μαθητής Θοδωρής Καζαντζίδης.

Παρόν στη διαδικασία ήταν από τη πλευρά του 3ου Γυμνασίου ο κύριος Θεόδωρος Επταμηνιτάκης, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Π.Ε. Καβάλας, ο οποίος και δήλωσε: «Εξαιρετική η πρωτοβουλία του Διευθυντή κ. Ράπτη Δήμου και του συναδέλφου κ. Μανόλη Κουσλόγλου, που οργάνωσαν και πραγματοποίησαν μία κοινή διδασκαλία μέσω τηλεδιάσκεψης με το ομογενειακό σχολείο της Φρανκφούρτης.Τέτοιες δράσεις πρέπει να ενθαρρύνονται γιατί διευρύνουν τους ορίζοντες των μαθητών και καταργούν τα φυσικά όρια της τάξης.Συγχαρητήρια σε όλους, οργανωτές και μαθητές».

Ο κύριος Ευστράτιος Καρασταμάτης, σχολικός σύμβουλος Μαθηματικών Π.Ε. Καβάλας και Δράμας δήλωσε επίσης:«Μία πολύ ευχάριστη έκπληξη από το τι θα δούμε στο μέλλον.Πήραμε μία μικρή αλλά πολύ εξαιρετική γεύση από το τι θα γίνεται στο μέλλον σχετικά με τη συνεργατική διδασκαλία εξ? αποστάσεως μέσω των Νέων Τεχνολογιών.Εύγε στους συντελεστές καθηγητές και στους οργανωτές διευθυντές για την ιδέα και τη γνώση στις Νέες τεχνολογίες?.

Παρόντες ήταν επίσης η Διευθύντρια του Ελληνικού Γυμνασίου Φρανκφούρτης, κυρία Αρετή Ζησίμου και ο Διευθυντής του 3ου Γυμνασίου κύριος Δήμος Ράπτης, που έκλεισε την εκδήλωση με την ακόλουθη επίσημη ανακοίνωση:

?Στα πλαίσια «Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου» και την ανάπτυξη συνεργασίας με άλλα σχολεία, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς, σήμερα 18/12/2014 και ώρα 11:15 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνδιδασκαλία μεταξύ μαθητών της Γ΄ τάξης του 3ου Γυμνασίου Καβάλας και τους μαθητές της Γ΄ τάξης του Ελληνικού Σχολείου Φρανκφούρτης.

Η Δ/νση του 3ου Γυμνασίου Καβάλας ευχαριστεί τους μαθητές που συμμετείχαν στη διαδικτυακή αυτή συνδιδασκαλία, τους καθηγητές του Ελληνικού Σχολείου Φρανκφούρτης κ. Ευάγγελο Παπαποστόλου ΠΕ04 και κ. Χρήστο Δίγκα ΠΕ19 και τον καθηγητή μας κ. Εμμανουήλ Κουσλόγλου ΠΕ04 ο οποίος εργάσθηκε με μεγάλο ζήλο και αφιέρωσε πολύ προσωπικό χρόνο εδώ και πέντε μήνες για να οργανώσει την όλη διαδικασία. Ευχαριστούμε και τον κ. Αναστάσιο Ασλανίδη καθηγητή μουσικής  του σχολείου μας για την πολύτιμη βοήθειά του.

Επίσης ευχαριστούμε τους Σχολικούς Συμβούλους των μαθηματικών κ. Καρασταμάτη Ευστράτιο ΠΕ03 και των Φυσικών Επιστημών κ. Επταμηνιτάκη Θεόδωρο ΠΕ04 που παρευρέθηκαν στην συνδιδασκαλία.

Ευχαριστούμε τη Δ/ντρια του Ελληνικού Σχολείου της Φρανκφούρτης κ. Ζησίμου Αρετή για τη στήριξη της διαδικασίας.

Ήταν η αρχή αυτό που έγινε σήμερα. Θα το επεκτείνουμε και σε άλλα επίπεδα.

Συγχαρητήρια  σε όλους.»

Αρκεί να υπάρχει η θέληση για συνεργασία και όρεξη για δουλειά, αυτά από μόνα τους μπορούν να προσφέρουνε πολλά στον ελληνισμό που τόσο πολύ τα έχει ανάγκη. Για ακόμη μια φορά τα τείχη πέφτουν και οι αποστάσεις μηδενίζονται όταν μιλάμε για γνώση στραμμένη με το βλέμμα στο μέλλον. Ελπίζουμε και πρέπει να γίνει λαμπρό παράδειγμα για όλες τις σχολικές μονάδες, όπως και να συνεχιστούν αυτού του είδους οι δράσεις.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ EUROPOLITIS. (www.europolitis.eu) 

  

 

 

 

 

 

Oι φωτογραφίες δημοσιεύονται κατόπιν έγγραφης άδειας των κηδεμόνων των μαθητών.