Δράση για τη δημιουργία φιλικών σχέσεων στο σχολείο

Στις 21 και 28 Φεβρουαρίου 2023, οι μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία δίωρη ομιλία – συζήτηση από την κυρία Στεργίδου Μαρία, Ψυχολόγο του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών Δήμου Καβάλας, με θέμα: «Χτίζοντας υγιείς σχέσεις στο σχολείο».

Η ιδέα της συγκεκριμένης δράσης εντάσσεται στο πλαίσιο διερεύνησης των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσα στο σχολικό περιβάλλον, της ανεύρεσης κι επίλυσης τυχόν προβλημάτων και της βελτίωσης του κλίματος μέσα σε αυτό. Η ομιλία - συζήτηση δομήθηκε πάνω στη βάση του διαλόγου και στις απόψεις των παιδιών, που κλήθηκαν να μιλήσουν για ένα τόσο ενδιαφέρον θέμα και ανταποκρίθηκαν συνολικά, με ιδιαίτερο ζήλο. Έτσι εξέφρασαν τις απόψεις τους για την έννοια της φιλίας ως αξία καθοριστική για την προσωπικότητα του κάθε ατόμου, αλλά και ως συμπεριφορά και τρόπος ζωής, αναφέροντας προσωπικά παραδείγματα κι εμπειρίες τους. Ακόμη τονίστηκαν οι προϋποθέσεις μιας αληθινής και υγιούς φιλίας και τα οφέλη της για την ανθρώπινη ζωή. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη συζήτηση καταδικάστηκαν λέξεις όπως η λεκτική, σωματική, ψυχολογική βία, η περιθωριοποίηση και η απομόνωση, ενώ προβλήθηκαν έννοιες όπως η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός, η εμπιστοσύνη, η αγάπη, η αλληλεγγύη. Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν με προσήλωση ένα βίντεο, που αναδεικνύει τους ιδιαίτερα ισχυρούς φιλικούς δεσμούς μεταξύ των ανθρώπων αλλά και της μοναδικής σχέσης τους με τα ζώα. Ήταν δε τόσο συγκινητικό ώστε αποτέλεσε αφόρμηση για συζήτηση την επόμενη μέρα στην τάξη, οδήγησε στην παρώθηση των παιδιών να αποτυπώσουν εικαστικά τα συναισθήματά τους πάνω στο θέμα, αλλά και τη συμμετοχή όσων ήθελαν στον 9ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Σκίτσου και Κόμικς  με το θέμα: «Άνθρωπος και Ζώα».

Στο τέλος ως επιστέγασμα της γνώσης αλλά και της εντύπωσης που αποκόμισαν οι μαθητές από την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία, κλήθηκαν να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά έτσι ώστε να εκφράσουν τις απόψεις και τα συναισθήματά τους για την έννοια της φιλίας αλλά και του σημαντικού της ρόλου στη ζωή τους.

Οι πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις των παιδιών αναρτήθηκαν σε έναν ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων, κάνοντας χρήση το Web2.0 εργαλείο Padlet, που ακολουθεί.

Έγινε με το Padlet