2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός μαθητικής δημιουργίας με τίτλο «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο: ‘’Όχι’’ στη βία, ’’ναι’’ στη φιλία. Κάνε block στον εκφοβισμό»
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Σπανούδη Γεωργία
Μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό μαθητικής δημιουργίας με τίτλο «Ηγέτες Ακεραιότητας του Αύριο: ‘’Όχι’’ στη βία, ’’ναι’’ στη φιλία. Κάνε block στον εκφοβισμό». Ο Διαγωνισμός οργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας,την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, τη Βιβλιοθήκη κι Εκπαιδευτική Τηλεόραση της Βουλής, με στόχο την ενημέρωση κι ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού κι ενδοσχολικής βίας.
Η κατακόρυφη και ανησυχητική αύξηση των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και η έξαρση της βίας με ανήλικους πρωταγωνιστές τον τελευταίο καιρό έχει θορυβήσει όλη την σχολική κοινότητα και το δικό μας σχολείο. Έτσι αποφασίστηκε μια σειρά δράσεων, όπως ομιλίες με ψυχολόγους, συζητήσεις, προβολή βίντεο, βιωματικά εργαστήρια, δραματοποίηση, μέσα στην οποία εντάσσεται και η συμμετοχή στον εν λόγω διαγωνισμό, καθώς κρίθηκε απαραίτητη η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό, τη βία, τη διαφορετικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το σεβασμό, την εμπιστοσύνη, την αλήθεια και την ακεραιότητα. Το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού είναι πολυπαραγοντικό και αντιμετωπίζεται με την κατάλληλη πρόληψη κι εκμάθηση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά μέσα από την οικογένεια αλλά και μέσα από το σχολικό περιβάλλον. Ο ρόλος του σχολείου κομβικός στο να διδάσκει στα παιδιά την ενσυναίσθηση, το σεβασμό ,την υπευθυνότητα, το διάλογο, τη συνεργασία, την ανεκτικότητα, την εμπιστοσύνη, αλλά και να ασκεί τα παιδιά στον έλεγχο του θυμού, στην επίλυση των διαφορών και στην ικανότητα λήψης αποφάσεων. Βασικότερο όλων είναι η καλλιέργεια μιας κουλτούρας μηδενικής ανοχής σε παραβατικές συμπεριφορές με έμφαση στους μαθητές, τους αυριανούς πολίτες της χώρα μας.
Η συμμετοχή στον παραπάνω διαγωνισμό ήταν το επιστέγασμα της προσπάθειας ευαισθητοποίησης των παιδιών, αλλά κι ένας τρόπος να αφουγκραστούμε μέσω των καλλιτεχνικών δημιουργιών τους τις ανησυχίες και τη δική τους οπτική όσον αφορά στο θέμα της ενδοσχολικής βίας κι εκφοβισμού, τη διαφορετικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την έννοια της αλήθειας.
Έτσι οι μαθητές λειτουργώντας ατομικά και ομαδικά, προσπάθησαν να αποτυπώσουν τα συναισθήματά τους πάνω στο θέμα και να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί δεκατριών (13) έργων ζωγραφικής, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο και τις δημιουργικές τους ικανότητες, κυρίως όμως κατάφεραν να δώσουν το δικό τους ηχηρό μήνυμα καταδικάζοντας κάθε μορφής βίας.
Καλή επιτυχία σε όλους!!!